tisdag 16 februari 2016

MLQ lapin


5 kommentarer:

  1. Jag minns en gång strax under vågorna när jag låg och såg snett uppåt på en blåmålad albatross. Precis som jag skulle klia mig lite på hälen så la jag av en sån där sjuhelvetes död-kaninrökare som du så fint illustrerat. Problemet var att jag började ta in vatten. Jag fick något tjall med backventilen. Jag började sjunka mot mörkret. Sen blev det svart. Jag vaknade på albatrossen med kjolarna fladdrande och en sång i min hjärta.

    SvaraRadera
  2. Tur att det ordnade sig. Jag blev litet orolig när jag läste att ni tog in vatten.

    SvaraRadera
  3. Jag antar att ni fick ligga ett tag där nere på havsbottnen innan ni räddades av den där fågeln?

    SvaraRadera
  4. Den frågan ekar ständigt i mitt tomma inre. Jag kontaktade ett grekiskt orakel och en plasmabiolog (pga av plasman som börjat växa på mina vader.) Oraklet var lite luddigt, började prata om eoner, auror och sånt. jag blev faktiskt inte riktigt klok på vad han sa. Kanske tre eoner? Plasmabruden pratade liksom i näsan. På norska. Jag tror hon menade nånting mellan 4,9 s och 7 dygn. Eller så var det priset på lädercyklopet vi stod och fingrade på. Men! Jag har inte givit upp! Jag ska försöka fråga fågeln. Tänk om Dr Snuggles hade tänt av!

    SvaraRadera
  5. Ett typiskt orakelsvar. Har ni försökt med försäkringskassan? Man kan kontakta dem angående allt möjligt numera.

    SvaraRadera